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  1. #1
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    Mais fofoca Nvidia x Dx9 :)

    Ta pegando fogo o debate la fora sobre o q a nvidia vai fazer pra desfazer as mas impressoes causadas pelos testes em dx9 feitos ate agora, eu consegui arrancar uma info boa do cara q fez os ultimos testes, apesar de ser contra a Nvidia acho q eh interessante o suficiente pra ser postada aki:

    "You have no idea what some developers have to say (to me, privately) about NVIDIA GFFX hardware wrt using DX9 for their games, whether on its own or compared to ATI DX9 hardware. Don't ask me to quote these developers (even naming them anonymously) because I won't."

    Ainda ha esperanca de q a performance melhore, principalmente levando em conta q os drivers e o jogo ainda estao com problemas:

    "The test is reliable. NVIDIA hardware and/or drivers have problems with the test. We revealed this."

    "Game patch will be released. Everyone can check it out then for themselves (you'll have to buy the game first, of course icon_smile.gif ). They will have to record their own demo (preferably using the "Prague3a" level that we used). I am not sure if how extensive/informative the patch's readme will be regarding benchmarking (how to record demos, how to benchmark, etc) however."


    De qqr forma a especulacao geral aponta pro fato q a Nvidia apostou no lancamento do Doom3 e na falta de titulos Dx9 como target de suas Gpu's, enquanto a Ati se concentrou no Hl2/Dx9.

    Sendo assim, vemos a Ati tendo q correr atras na performance em Doom3, enquanto a Nvidia enfrenta chumbo grosso no Dx9.

    Vai ser muito interessante ver a capacidade de ambas as marcas de "correr atras do prejuizo", sendo q a Nvidia tem mais tradicao em solucionar esse tipo de problema, porem tem menos tempo pois o Hl2 deve ser lancado antes do Doom3.

    []'s

    Ps. Alguem sabe ao certo quando sai Hl2?

  2. # Publicidade
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  3. #2
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    ainda creio q a ATI sai levando vantagem por que o publico apreciador de HL2 eh BEM maior q o que esta esperando Doom 3....

    Principalmente pela grande pocibilidade de Sair algum counter-STRIKE usando o engine de hl2... ou seja ati ta se saindo melhor.

  4. #3
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    era 30 de setembro

    parece que foi pra 19 de novembro.


    ACHO... li na lista de releases da gamershell, e se nao me enganei é isso..

  5. #4
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    Originalmente enviada por Spectrobozo
    ainda creio q a ATI sai levando vantagem por que o publico apreciador de HL2 eh BEM maior q o que esta esperando Doom 3....

    Principalmente pela grande pocibilidade de Sair algum counter-STRIKE usando o engine de hl2... ou seja ati ta se saindo melhor.
    doo3...quake4...modds.....

  6. #5
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    NEWS DE ULTIMA HORA NAO CONFIRMADAS:


    DETONATORS 50.xx DEVEM SAIR NAS PROXIMAS HORAS!


    Alguem q tenha registro no driverheaven.net se puder checar essa thead pra mim eu agradeco muito!

    www.driverheaven.net

    http://www.driverheaven.net/showthre...&goto=lastpost

  7. #6
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    Originalmente enviada por Spectrobozo
    ainda creio q a ATI sai levando vantagem por que o publico apreciador de HL2 eh BEM maior q o que esta esperando Doom 3....

    Principalmente pela grande pocibilidade de Sair algum counter-STRIKE usando o engine de hl2... ou seja ati ta se saindo melhor.
    jogador de cs em maioria eh pirralho, enquanto doom 3 eh nego veterano mesmo q espera pra jogar

    que gasta mais em hardware ou tem mais poder aquisitivo e vontade de comprar hardware hiend ?

    player de cs tem os montes, no maximo de ti4200 e olhe lah, ja vai ver nego veterano q espera pelo doom 3...

  8. #7
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    Mais SOBRE OS DETS 50!!

    "Well, let me first say I’m about to lay some rumours to rest for you just in case Derek wouldn’t be prepared to do that just yet. Detonator 50 drivers do exist and not only for Windows XP 64bit. They will be available for Windows 9x through to 2003. The date? That is yet to be decided I presume but it cannot be far away. Why not? The drivers have been slowly maturing from the initial 50.00 release to the current known 51.60 release dated maybe only 2 weeks ago. By now, the latest driver version could even be 52.00.

    Now we get to the proof that these drivers really exist and have been in development for a while now. On Monday 25th of August 2003, InnoVision – one of NVIDIA OEM’s have posted for download the very latest version of WDM NVIDIA drivers. Their version is 2.09 and they are dated 19th of August 2003.

    Now you might notice that many if not all NVIDIA drivers today contain a setup program that can install the drivers for you automatically, although you can still update the drivers manually. This applies to standard NVIDIA vga drivers, nforce1/2/3 drivers and wdm drivers of course. With the small setup program come two .cab files, data1.cab and data2.cab. One of them is usually very small in size and other a bit bigger. I always wondered what they contain but could never find a program to open them as they do not appear to open with a standard compression utilities. It turns out, I didn’t have to open them, I could just run setup.exe and go through the installation procedure until a screen asking you to restart now or later comes up. If you minimize the program at that time and then visit your temporary files directory, you will see a new folder created. Mine was called “{b023185f-f1ef-4f97-b0bd-ae6d802226d1}” yours could be different, I don’t know. In that folder lies the content of the data1.cab and data2.cab files. You can imagine my surprise when I saw a file there called NvInst32.dll ( a standard NVIDIA driver installation file containing all supported NVIDIA products ) with a file version of 51.60 ( 4.14.10.5160 )! Having discovered this I then went back to several previous NVIDIA WDM and nForce drivers and discovered that some of them contained past versions of 5x.xx drivers as well like 51.20 or 50.00 (depending how far back in time you go) etc. They are genuine NVIDIA driver files and you can examine them yourself."

    []'s

  9. #8
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    Re: Mais fofoca Nvidia x Dx9 :)

    Originalmente enviada por Diesel Rj
    eu consegui arrancar uma info boa do cara q fez os ultimos testes, apesar de ser contra a Nvidia acho q eh interessante o suficiente pra ser postada aki:

    "You have no idea what some developers have to say (to me, privately) about NVIDIA GFFX hardware wrt using DX9 for their games, whether on its own or compared to ATI DX9 hardware. Don't ask me to quote these developers (even naming them anonymously) because I won't."
    q rox....
    heheheuehiueah...
    ....
    ....
    tbm tem outro aqui que apareceu agora...
    tbm foi um carinha q conseguiu arrancar do developer da Valve:

    Hi Mr. Newell (or may I say Gabe?),

    first I would like to say I'm a big fan of your work with Valve on HL & CS, I've been playing both from the very start back in 1998 (CS in1999), And I can't wait for HL2 (& CS2), keep up the good work..

    My question is about videocards, you probably get alot of these but I wanted to ask you anyway because it's important to me, HL2 will probably my next primairy game for the next 5 years orso..

    Here we go:

    Is a ATi 9800pro card really alot better for HL2 then Nvidia's FX5900? Or is the difference not that big (quality & fps wise)?


    Articles like this worry me:
    http://www.beyond3d.com/misc/traod_...f/index.php?p=1

    I used to go for Asus cards all the time because I really like their in-game OSD.. And Asus only makes Nvidia cards, so I was going to get a V9950 FX5900 especially for HL2, but if you say that's a mistake I will go for ATi this time.. Hope you find the time to answer my question..

    Greetz & Thxs,

    Menno de Kok
    The Netherlands
    http://www.cyberwarriors.nl



    ==============================================

    Gabe's answer:

    I have been a long-time NVIDIA card user. Currently I have ATI 9800 Pro's in both my work and home machines.

    The DX9 performance described by the Beyond3D article is consistent with what we've been seeing.

    ==============================================

  10. #9
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    Re: Re: Mais fofoca Nvidia x Dx9 :)

    Originalmente enviada por DekerBSB
    q rox....
    heheheuehiueah...
    ....
    ....
    tbm tem outro aqui que apareceu agora...
    tbm foi um carinha q conseguiu arrancar do developer da Valve:

    Hi Mr. Newell (or may I say Gabe?),

    first I would like to say I'm a big fan of your work with Valve on HL & CS, I've been playing both from the very start back in 1998 (CS in1999), And I can't wait for HL2 (& CS2), keep up the good work..

    My question is about videocards, you probably get alot of these but I wanted to ask you anyway because it's important to me, HL2 will probably my next primairy game for the next 5 years orso..

    Here we go:

    Is a ATi 9800pro card really alot better for HL2 then Nvidia's FX5900? Or is the difference not that big (quality & fps wise)?


    Articles like this worry me:
    http://www.beyond3d.com/misc/traod_...f/index.php?p=1

    I used to go for Asus cards all the time because I really like their in-game OSD.. And Asus only makes Nvidia cards, so I was going to get a V9950 FX5900 especially for HL2, but if you say that's a mistake I will go for ATi this time.. Hope you find the time to answer my question..

    Greetz & Thxs,

    Menno de Kok
    The Netherlands
    http://www.cyberwarriors.nl



    ==============================================

    Gabe's answer:

    I have been a long-time NVIDIA card user. Currently I have ATI 9800 Pro's in both my work and home machines.

    The DX9 performance described by the Beyond3D article is consistent with what we've been seeing.

    ==============================================
    Nossa o pessoal da valve falando mal da Nvidia???

    Putz q novidade...

  11. #10
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    tem nego que fala q ATi r0x
    tem nego que fala q NVidia r0x

    depende do nivel de conhecimento de cada 1

  12. #11
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    Re: Mais fofoca Nvidia x Dx9 :)

    Originalmente enviada por Diesel Rj
    Ta pegando fogo o debate la fora sobre o q a nvidia vai fazer pra desfazer as mas impressoes causadas pelos testes em dx9 feitos ate agora, eu consegui arrancar uma info boa do cara q fez os ultimos testes, apesar de ser contra a Nvidia acho q eh interessante o suficiente pra ser postada aki:

    "You have no idea what some developers have to say (to me, privately) about NVIDIA GFFX hardware wrt using DX9 for their games, whether on its own or compared to ATI DX9 hardware. Don't ask me to quote these developers (even naming them anonymously) because I won't."

    Ainda ha esperanca de q a performance melhore, principalmente levando em conta q os drivers e o jogo ainda estao com problemas:

    "The test is reliable. NVIDIA hardware and/or drivers have problems with the test. We revealed this."

    "Game patch will be released. Everyone can check it out then for themselves (you'll have to buy the game first, of course icon_smile.gif ). They will have to record their own demo (preferably using the "Prague3a" level that we used). I am not sure if how extensive/informative the patch's readme will be regarding benchmarking (how to record demos, how to benchmark, etc) however."


    De qqr forma a especulacao geral aponta pro fato q a Nvidia apostou no lancamento do Doom3 e na falta de titulos Dx9 como target de suas Gpu's, enquanto a Ati se concentrou no Hl2/Dx9.

    Sendo assim, vemos a Ati tendo q correr atras na performance em Doom3, enquanto a Nvidia enfrenta chumbo grosso no Dx9.

    Vai ser muito interessante ver a capacidade de ambas as marcas de "correr atras do prejuizo", sendo q a Nvidia tem mais tradicao em solucionar esse tipo de problema, porem tem menos tempo pois o Hl2 deve ser lancado antes do Doom3.

    []'s

    Ps. Alguem sabe ao certo quando sai Hl2?
    o cara respondeu isso pra vc?
    sera q se fizer mais perguntas vc consegue com ele umas respostinhas basica pra nois?

  13. #12
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    Re: Re: Mais fofoca Nvidia x Dx9 :)

    Originalmente enviada por [email protected]
    o cara respondeu isso pra vc?
    sera q se fizer mais perguntas vc consegue com ele umas respostinhas basica pra nois?
    Claro, ou vc acha q eu so toco barraco aki na Hm

    Ja fiz mais umas perguntas, mas acho q ele so vai responder amanha.

    Quando eu perguntei se haveria possibilidade de melhorar essa performance outras pessoas disseram q nao, ae um postou a new sobre os det's 50.

    Qqr novidade eu posto ae.

    []'s

  14. #13
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    Re: Re: Re: Mais fofoca Nvidia x Dx9 :)

    Originalmente enviada por Diesel Rj
    Claro, ou vc acha q eu so toco barraco aki na Hm

    Ja fiz mais umas perguntas, mas acho q ele so vai responder amanha.

    Quando eu perguntei se haveria possibilidade de melhorar essa performance outras pessoas disseram q nao, ae um postou a new sobre os det's 50.

    Qqr novidade eu posto ae.

    []'s
    o engraçado é q o cara disse a mesma coisa q vc disse aki no forum dele na beyond 3d.... sera q vc deu um ctrl c + ctrl v ? ou sera q vc falou pra ele colocar la ein... :rool:
    http://www.beyond3d.com/forum/viewto...er=asc&start=0
    UHeuahheauHUEHAUhAUHea....

  15. #14
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    Re: Re: Re: Re: Mais fofoca Nvidia x Dx9 :)

    Originalmente enviada por [email protected]
    o engraçado é q o cara disse a mesma coisa q vc disse aki no forum dele na beyond 3d.... sera q vc deu um ctrl c + ctrl v ? ou sera q vc falou pra ele colocar la ein... :rooleyes:
    http://www.beyond3d.com/forum/viewto...er=asc&start=0
    UHeuahheauHUEHAUhAUHea....
    hehehe o post da B3d eh meu, Dn-guest sou eu

  16. #15
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    pois é...
    eu ja acho que vc so toca barraco aqui mesmo.....

    pq vc nao esta nesse post usando os mesmos argumentos que vc usou aqui???

    pq vc não cola as outras mensagens que realmente trazem explicações tecnicas sobre o problema?

    tbm seria interessante vc colar a mensagem que fala que o DET 50 não tem chances de mudar muita coisa nas FX....

    ....
    ....
    heiauheaiuhea
    comédia demais vc cara.....demais....
    estou acompanhando esse post desde a primeira mensagem....
    era so oq faltava VOCE falar que conseguiu arrancar aquilo do cara...
    se mata Diesel....

  17. #16
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    Boa galera

    Mas por favor se respeitem hehehe

  18. #17
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    Originalmente enviada por DekerBSB
    pois é...
    eu ja acho que vc so toca barraco aqui mesmo.....

    pq vc nao esta nesse post usando os mesmos argumentos que vc usou aqui???

    pq vc não cola as outras mensagens que realmente trazem explicações tecnicas sobre o problema?

    tbm seria interessante vc colar a mensagem que fala que o DET 50 não tem chances de mudar muita coisa nas FX....

    ....
    ....
    heiauheaiuhea
    comédia demais vc cara.....demais....
    estou acompanhando esse post desde a primeira mensagem....
    era so oq faltava VOCE falar que conseguir arrancar aquilo do cara...
    se mata Diesel....
    Pede o Ip crianca...

    Nao julgue a capacidade dos outros baseado na sua incompetencia

    Leia a minha primeira mensagem e vc vai ver os argumentos q eu usei aki.

  19. #18
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    A questão toda da diferença de performance no DX9 tanto na nVidia qto na ATI, é de como cada hardware está calculando o PS 2.0 e como isto está sendo implementado no jogo.

    Também tem o fator do cálculo da precisão interna de cada chip, que tem se comentado muito por ae afora...

    Uma das causas que explica o fato do ATI melhor no HL e nVidia melhor no Doom3:

    A ATI com o R3x00, realiza tanto para D3D como OpenGl a precisão em 24bits.

    Já para a nVidia, na NV30, o cálculo é sempre feito em 16bits e na NV35, o cálculo é em 16bits e 32bits(somente em OpenGL, através do OpenGL NV_fragment_program extension).

    "It's well known that ATi chips use 24 bit floating-point numbers internally in the R300 core and this precision is not influenced by the partial precision modifier. But it's interesting that NVIDIA uses 16 bit floating-point numbers irrespective of the operation precision requested(!), though the partial precision term was introduced by NVIDIA's request, NV3x GPUs support 32 bit floating-point precision under OpenGL NV_fragment_program extension"

    "The NV35 demonstrates various and the most correct behavior among NVIDIA's video chips. We can see that calculations are fulfilled with the 32bit precision in the standard mode in line the with the Microsoft specifications, but when it's indicated that partial precision is supported, temporary and constant registers use 16 bit precision and texture registers use 32 bit precision, though according to the Microsoft specification texture registers can also use 16 bit precision."

    Segue a tabela de precisão:

    Registers-------ATIR3x0/Rv350------NV30/NV31/NV34------------NV35

    rXX--------------s16e7(24bit)-------s10e5(16bit)---------s23e8(32bit)
    cXX--------------s16e7(24bit)-------s10e5(16bit)---------s23e8(32bit)
    tXX--------------s16e7(24bit)-------s10e5(16bit)---------s23e8(32bit)
    rXX partial------s16e7(24bit)-------s10e5(16bit)---------s10e5(16bit)
    cXX partial------s16e7(24bit)-------s10e5(16bit)---------s10e5(16bit)
    tXX partial------s16e7(24bit)-------s10e5(16bit)---------s23e8(32bit)

    O que não pude entender ainda, é como a utilização e influência do cálculo do partial precision reflete na qualidade da imagem e performance....

    Segue parte da definição do PS 2.0, referente a floating-point precision:

    Internal Precision

    - All hardware that support PS2.0 needs to set

    D3DPTEXTURECAPS_TEXREPEATNOTSCALEDBYSIZE.

    - MaxTextureRepeat is required to be at least (-128, +128).

    - Implementations vary precision automatically based on precision of

    inputs to a given op for optimal performance.

    - For ps_2_0 compliance, the minimum level of internal precision for

    temporary registers (r#) is s16e7

    - The minimum internal precision level for constants (c#) is s10e5.

    - The minimum internal precision level for input texture coordinates (t#) is s16e7.

    - Diffuse and specular (v#) are only required to support [0-1] range, and high-precision is not required.

    As we can see, only r#, c# and t# registers require the high precision representation, and colors (both diffuse and specular) can be represented using the same fixed point registers as in DriectX8 PS 1.x.

  20. #19
    Membro
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    heaiuaHIUHEAIUEHAiueaHIEAUHEAIUHEAIUHEAIUHEAIUEAH
    ta bom Diesel.....vc é o maximo cara... (além de ser o guest)
    haihauiehaieuheaiuheaiuehauehaueahieauheaiuheaheau
    .....
    .....
    foi pagar de gatão e se deu mal....
    ...
    ...
    mas é isso ae cara...
    ja que vc é pro e expert (como mesmo diz) vai la naquele post e bota todos os argumentos que vc usou naquele post do Douglas....
    heaiueahiuehaiueah.....
    ...
    pode botar quantas mensagens vc quiser aqui disfarçando....
    se deu mal fi....

  21. #20
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    Originalmente enviada por FastMHZ
    A questão toda da diferença de performance no DX9 tanto na nVidia qto na ATI, é de como cada hardware está calculando o PS 2.0 e como isto está sendo implementado no jogo.

    Também tem o fator do cálculo da precisão interna de cada chip, que tem se comentado muito por ae afora...

    Uma das causas que explica o fato do ATI melhor no HL e nVidia melhor no Doom3:

    A ATI com o R3x00, realiza tanto para D3D como OpenGl a precisão em 24bits.

    Já para a nVidia, na NV30, o cálculo é sempre feito em 16bits e na NV35, o cálculo é em 16bits e 32bits(somente em OpenGL, através do OpenGL NV_fragment_program extension).

    "It's well known that ATi chips use 24 bit floating-point numbers internally in the R300 core and this precision is not influenced by the partial precision modifier. But it's interesting that NVIDIA uses 16 bit floating-point numbers irrespective of the operation precision requested(!), though the partial precision term was introduced by NVIDIA's request, NV3x GPUs support 32 bit floating-point precision under OpenGL NV_fragment_program extension"

    "The NV35 demonstrates various and the most correct behavior among NVIDIA's video chips. We can see that calculations are fulfilled with the 32bit precision in the standard mode in line the with the Microsoft specifications, but when it's indicated that partial precision is supported, temporary and constant registers use 16 bit precision and texture registers use 32 bit precision, though according to the Microsoft specification texture registers can also use 16 bit precision."

    Segue a tabela de precisão:

    Registers ATIR3x0/Rv350 NV30/NV31/NV34 NV35

    rXX s16e7(24bit) s10e5(16bit) s23e8(32bit)
    cXX s16e7(24bit) s10e5(16bit) s23e8(32bit)
    tXX s16e7(24bit) s10e5(16bit) s23e8(32bit)
    rXX partial s16e7(24bit) s10e5(16bit) s10e5(16bit)
    cXX partial s16e7(24bit) s10e5(16bit) s10e5(16bit)
    tXX partial s16e7(24bit) s10e5(16bit) s23e8(32bit)

    O que não pude entender ainda, é como a utilização e influência do cálculo do partial precision reflete na qualidade da imagem e performance....

    Segue parte da definição do PS 2.0, referente a floating-point precision:

    Internal Precision

    - All hardware that support PS2.0 needs to set

    D3DPTEXTURECAPS_TEXREPEATNOTSCALEDBYSIZE.

    - MaxTextureRepeat is required to be at least (-128, +128).

    - Implementations vary precision automatically based on precision of

    inputs to a given op for optimal performance.

    - For ps_2_0 compliance, the minimum level of internal precision for

    temporary registers (r#) is s16e7

    - The minimum internal precision level for constants (c#) is s10e5.

    - The minimum internal precision level for input texture coordinates (t#) is s16e7.

    - Diffuse and specular (v#) are only required to support [0-1] range, and high-precision is not required.

    As we can see, only r#, c# and t# registers require the high precision representation, and colors (both diffuse and specular) can be represented using the same fixed point registers as in DriectX8 PS 1.x.

    Foi EXTATAMENTE por isso q eu fiz essa pergunta:

    " Drivers and game issues appart, it seems to me Nvidia is against the wall bcse they can boost performance on 16bits but not being "fulldx9/ps2" or eat dust at 32bits and be "dx9+/ ps2+" at 20 fps.

    It's a lose or lose situation, is that basically correct?No chance of any significant improvement in sight?"

    E tou esperando o Reverend responder.

    E exatamente por causa dessa pergunta q as news sobre os Dets 50 apareceram..

    Infelizmente certas pessoas vivem de arrogancia e inveja...

  22. #21
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    Originalmente enviada por DekerBSB
    heaiuaHIUHEAIUEHAiueaHIEAUHEAIUHEAIUHEAIUHEAIUEAH
    ta bom Diesel.....vc é o maximo cara... (além de ser o guest)
    haihauiehaieuheaiuheaiuehauehaueahieauheaiuheaheau
    .....
    .....
    foi pagar de gatão e se deu mal....
    ...
    ...
    mas é isso ae cara...
    ja que vc é pro e expert (como mesmo diz) vai la naquele post e bota todos os argumentos que vc usou naquele post do Douglas....
    heaiueahiuehaiueah.....
    ...
    pode botar quantas mensagens vc quiser aqui disfarçando....
    se deu mal fi....

    Tao aki meus argumentos respondidos pelo reverend :

    "I have fixed a couple of things brought up by some of you here (the conclusion part about free AA, etc).

    Some comments :
    dn-guest wrote:
    I'd like to point out the FoD bug, glow effect and other relevant issues concerning both the game build and Nvidia's drivers can hurt the reliability of any "test" made so far and I'd like to know when you guys will consider the "test environment" to be trustworthy enough for a more complete picture to be draw.

    Benchmarking in TRAOD works and works reliably. NVIDIA hardware and/or their drivers show defects in certain circumstances -- we brought this to light. NVIDIA told me they're investigating.

    The test is reliable. NVIDIA hardware and/or drivers have problems with the test. We revealed this. Not our fault. It is our duty.

    Quote:
    I mean, can Nvidia be labeled as "inferior on Dx9 and ps2" based on those early results and general speculation?

    We have provided many synthetic benchmarks that proves this. They are not speculations. TRAOD proves this as a game.

    You have no idea what some developers have to say (to me, privately) about NVIDIA GFFX hardware wrt using DX9 for their games, whether on its own or compared to ATI DX9 hardware. Don't ask me to quote these developers (even naming them anonymously) because I won't.

    Quote:
    Would be really nice if B3d could make a statment about exacly where do we stand at the present, and when this "benchmark" is going to be finaly suitable for such tests to be done and released to the public.

    Game patch will be released. Everyone can check it out then for themselves (you'll have to buy the game first, of course icon_smile.gif ). They will have to record their own demo (preferably using the "Prague3a" level that we used). I am not sure if how extensive/informative the patch's readme will be regarding benchmarking (how to record demos, how to benchmark, etc) however.

    Quote:
    The last thing we need right now (im my humble opnion icon_smile.gif ) is another benchmark released in such foggy conditions.

    It's not foggy. Either you trust Beyond3D (and Core Design since we have been mentioned that they gave us the EXE), or you don't.

    You can also ask IHVs about this game yourself, or ask Core Design yourself.

    Not foggy. Priveleged, in fact, as far as Beyond3D is concerned.

    Quote:
    The theme has already generated great ammounts of confusion and flame wars and further results should be released as carefully as possible.

    Future reviews and articles will feature this benchmarkign this game."


    xupa nenem...

  23. #22
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    HAEIUHEAIUHEAIUEAHEIUAH
    continua que se ta detonando senhor guest...

  24. #23
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    quem vai ter paciencia pra fica lendo esse monte de texto ae?

    eu odeio a aula de literatura

  25. #24
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    Originalmente enviada por DekerBSB
    HAEIUHEAIUHEAIUEAHEIUAH
    continua que se ta detonando senhor guest...
    Nao eh guest, eh Dn-guest.

    Dn=Deco Neto.

    acho q vo juntar as coisinhas q vc me disse e pedir um ban pra vc...

    enchi ja...

  26. #25
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    então espera ae senhor Deco Guest....
    deixa eu usar meu ultimo post bem usado....
    vou pegar todas as informações técnicas relevantes pra botar aqui...ja q vc não fez isso...

    D.N ta mais pra Diesel Newbie mesmo...

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