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  1. #1551
    Membro Avatar de alcired
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    Citação Citando Calconha Ver mensagem
    se ao tentar passar o turno o jogo minimiza e volta para o desktop eh pq provavelmente voce tem dois monitores ligados no seu pc ou uma tv/monitor ligada via HDMI, aconselho desplugar o cabo...
    É EXATAMENTE, isso! Que acontece!

    Agora o problema: não tem nada ligado via HDMI não e to com um monitor só

    Já reinstalei e nada também.

    Não é só no Realism, os outros também estão fazendo a mesma coisa

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  3. #1552
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    Posso botar o que quiser aqui? (frase de duplo sentido...)
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    Citação Citando alcired Ver mensagem
    É EXATAMENTE, isso! Que acontece!

    Agora o problema: não tem nada ligado via HDMI não e to com um monitor só

    Já reinstalei e nada também.

    Não é só no Realism, os outros também estão fazendo a mesma coisa
    putz cara, estranho, aqui eu tava jogando o RTW vanilla e tava acontecendo isso, procurei na internet inteira o que poderia ser, nenhuma explicacao, num forum desaparecido um cara dizia e ninguem deu bola pra ele, "desliga o outro monitor", soh fiz desplugar o cabo HDMI que fica do note pra TV e puff, funcionou, inclusive eh um problema que eu recrio quando quero, as vezes esqueco o cabo ligado e isso acontece, no meio do jogo mesmo tiro e volta ao normal...

    verifique configs de video e de directX (?!) pra ver se ta tudo atualizado e em dia...


    P.S.: Se for windows 7 coloque pra rodar em modo de compatibilidade winXP SP3. e pra rodar como administrador. Talvez funcione.

  4. #1553
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    Citação Citando Calconha Ver mensagem
    putz cara, estranho, aqui eu tava jogando o RTW vanilla e tava acontecendo isso, procurei na internet inteira o que poderia ser, nenhuma explicacao, num forum desaparecido um cara dizia e ninguem deu bola pra ele, "desliga o outro monitor", soh fiz desplugar o cabo HDMI que fica do note pra TV e puff, funcionou, inclusive eh um problema que eu recrio quando quero, as vezes esqueco o cabo ligado e isso acontece, no meio do jogo mesmo tiro e volta ao normal...

    verifique configs de video e de directX (?!) pra ver se ta tudo atualizado e em dia...


    P.S.: Se for windows 7 coloque pra rodar em modo de compatibilidade winXP SP3. e pra rodar como administrador. Talvez funcione.
    Eu acho que eu sei qual é seu problema.

    É que o jogo tem datas certo? Tipo 263 b.C. Então se você demora muito em uma campanha esse limite de datas pode expirar. Eu lembro que eu achei na data máxima, e meu programa fechou e falou que parou de funcionar. Mas se seu problema for na primeira vez que muda de turno, a porra ficou séria!

  5. #1554
    Membro Avatar de Matanza
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    Vídeo do Rome 2:



    ué, pq não tá aparecendo o vídeo aqui?

    vai o link então:

    https://www.youtube.com/watch?v=EaDlihIqPws

    Caralho, essa engine nova tá violenta.
    Última edição por Matanza : 22-10-2012 às 23:31

  6. #1555
    Membro Avatar de nunes_747
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    pinxei e sai correndo...
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    to meio por fora de jogo, vou baixar o "demo" e jogar para ver se eu gosto. esse é como o age of empires? jogo AoE até hj e pra mim foi um dos melhores que já joguei

  7. #1556
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    Citação Citando nunes_747 Ver mensagem
    to meio por fora de jogo, vou baixar o "demo" e jogar para ver se eu gosto. esse é como o age of empires? jogo AoE até hj e pra mim foi um dos melhores que já joguei
    Na real é bem melhor.

  8. #1557
    Membro Avatar de nunes_747
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    Citação Citando Matanza Ver mensagem
    Na real é bem melhor.
    em qual sentido? pode falar mais pls?

  9. #1558
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    Citação Citando nunes_747 Ver mensagem
    em qual sentido? pode falar mais pls?
    Vc joga single ou multi? Qual Age vc joga?

    Os Age geralmente são o RTS que todo mundo começa a jogar, é o mais clássico e simples. Mas depois de tempos vc começa a querer coisas mais complexas e elaboradas. O Rome é um desses, um jogo muito mais elaborado, e na minha opinião mais interessante que o Age. Tem a fase de turnos onde vc comanda as cidades e as legiões do império no grande mapa, e quando vc entra em batalha com alguém nesse mapa vc vai para o mapa de batalha, onde vc comanda as unidades de verdade e o combate acontece.

    Mas se vc prefere jogos mais simples o Age é show mesmo.

    Olha quantas páginas tem esse tópico e dá pra ter uma idéia do sucesso que o Rome fez.
    Última edição por Matanza : 25-10-2012 às 19:25

  10. #1559
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    gostei do AoE, pq vc ataca e é atacado a qualquer momento, acho isso muito da hora. Vou procurar saber desse Rome e tentar jogar pra ver se gosto.

  11. #1560
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    É que estou procurando um jogo (PC) pra me distrair um pouco. tenho momentos que nao tenho o que fazer mesmo antes jogava um joguinho on line (no bronwser, sei la como se escreve) mesmo, beeeemmm simples, mas matava uns 15 minutinhos do dia e era bacaninha pq alguns amigos jogavam.

    Joguei Priston Tale e nao da pra jogar mmorpg mais, essa porra vicia e acaba com minha vida social, profissional,etc. mas durante o tempo que joguei gostei mt, apesar de simples MUITA gente joga e é bem relax o jogo

  12. #1561
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  13. #1562
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    Em estratégia por turnos não me vem outro jogo a não ser os jogos da série total war...

  14. #1563
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    Porque tem um arco do triunfo em Roma no BI ? Ele só foi construído no século XIX...

  15. #1564
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    Citação Citando haendell Ver mensagem
    Porque tem um arco do triunfo em Roma no BI ? Ele só foi construído no século XIX...
    Aquele é o arco de Constantino, foi construído em 300 a.C. se não me engano

  16. #1565
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    Eu nao consigo abrir a pasta de codigos no jogo, dizem que é o botão do lado do 1, eu aperto mas nada acontece, ja tentei trocar de teclado mas essa nao foi a resposta, alguem sabe por que isso?

  17. #1566
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    The doors of Creative Assembly’s Total War development fortress creaked open a little wider today with the release of a new trailer for Rome II’s Battle of the Teutoburg Forest scenario. I saw this mission being played live a few months ago while visiting CA for the lead feature in PC Gamer issue 250. It was the first time I’d seen the game being played properly rather than running as a pre-scripted demo (or while dressed up in black spandex and dancing around like a moron.)
    There was a lot to take in, and you’ll be able to read my full impressions in the preview feature which will be going up next week. Now that we’re allowed to talk about it, however, I thought I’d rattle off a few of the key changes to the Total War formula that were shown off – or discussed – while I was there.

    A simpler, stylised interface

    Rome II’s UI continues the trend of ornate, era-appropriate artwork that began in Shogun 2. Each faction has their own style – the Mediterranean factions, for example, are themed around Greco-Roman pottery. Unit cards are a little larger, by default, but can be minimised – and they’ll shrink when your army grows, like the icons on an iOS dock. It didn’t look like any elements had been removed – mousing over units still brings up a detailed status indication, for example – but there’s been an evident effort to get you looking at the battle more and the interface less, which I like.

    More varied individual soldiers

    The version of the game I saw was reportedly pre-alpha, and I was told that there’s still work to be done inserting greater variety into the game in terms of animation – there were a few awkwardly synchronised moments in the demo, as is Total War tradition. Nonetheless, the guys from CA spent a lot of time excitedly pointing out little details that add granularity and visual interest to Rome II’s battles. There’s now height variation between soldiers, with the Germanic forces notably taller than their Roman rivals. Men coming under fire from a unit of archers raise their shields dynamically as individuals. Slight differences in equipment establish the idea that these are individuals, not clones.
    This extends to voice work, too: the orders you can hear being yelled if you zoom in close enough are situation-appropriate. A few I heard were definitely scripted for the Teutoburg Forest scenario – Roman leader Varus, for example, yelling for someone to go and find German ‘ally’ Arminius and his auxiliaries – but others weren’t, and I was told that this is another way that CA are trying to communicate battle information in more interesting ways.



    Tactical view

    The new Total War’s highest zoom setting pulls you right back out to a top-down view of the battlefield with units represented as translucent coloured rectangles. I was told that the art for this is currently a placeholder, and that CA are experimenting with a few different looks – including depicting troops as pieces of Roman-style coloured glass. The view was used sparingly during the demo, usually as a way to quickly confirm the position of multiple units before crashing back down to give orders at the unit level. I can see the two options working together well, due to a major change to Total War’s battle mechanics:

    Dynamic line-of-sight

    In a first for the series, you are now only able to see what your men can see – no more abstraction of certain battlefield elements, no more always-visible generals represented by a star. This has the effect of making battles much more reactive – in the dense Teutoburg Forest, with its winding forest paths and multiple elevated ridge-lines, units could appear from the treeline or from around corners demanding an immediate tactical shift. According to the designers I spoke to, making this change has allowed them to fiddle with the pace and balance of battle in ways that will hopefully do away with some of the series’ long-standing problems. Heavy cavalry units, for example, will now be limited by the fact that wearing a lot of armour means that they’re not very maneuverable and they can’t see very much. They’ll need to be accompanied by light auxiliaries or scouts to be effective, and this in turn keeps lighter and faster units tactically relevant when a faction has the resources to afford more powerful troops. A modern analogy would be the relationship between a piece of heavy artillery and the advance spotters that mean it can actually hit something.
    It also means that it’s potentially possible for an army to disguise its numbers or composition right up until the point where it lands on top of an enemy. I’m really excited about the potential this has – as ancient history nerds will know, there are innumerable instances where misinformation and deception earned victories for smaller forces that seem impossible on paper.

    Baggage trains!

    Creative Assembly were still experimenting with the inclusion of optional objectives for regular battles when I spoke to them, but one example that was mentioned was the presence of an army’s baggage train as a static encampment behind the lines of each engagement. Capturing or destroying supplies would be a way for a clever, maneuverable army to get the better of a larger one. Again – the way this works as a part of a regular campaign is still being worked on. But it’s great that they’re working to provide ways to win besides ‘bringing more dudes.’



    Persistent terrain and ambushes

    Once a terrain map is generated for the campaign it’ll be persistent for any subsequent battles that take place in the same area – in previous Total War games, a series of variously hilly, flat and coastal maps were rotated in and out for each new battle. What this means is that players will become familiar with the best places to attack, defend, and ambush enemy armies, turning the home-field advantage from a rule-based mechanic to a dynamic one based on your tactical understanding of your territory.
    This works hand-in-hand with the ambush feature, which lets you put armies into hiding ready to jump out at anyone – enemy or ally – that you’d like them to force into battle. In ambush scenarios, the defending army won’t get a chance to deploy: they’ll be marching in a line when the battle starts and will have to move into defensive formation as soon as possible. The Battle of the Teutoburg Forest is a standalone mission, but hopefully situations like it will be repeatable in the main campaign.

    Assuming direct control

    Shogun 2: Fall of the Samurai allowed you to fire certain pieces of siege equipment – such as the gatling gun – directly, using a crosshair. This feature will return in Rome II for siege equipment. I haven’t seen it in play yet, so that’s about all I know – but expect to manually fire some trebuchets.



    Dynasty warriors

    We still haven’t seen the new campaign map, but a few details crept out. When selecting a faction you’ll also choose which political power you belong to – in the case of the Romans, these are the Junii, Julii and Cornelii. You are still playing as Rome, effectively, but the presence of other interest groups within your faction gives you something to consider at home as well as abroad. The designers I spoke to described this as a substantially expanded version of Shogun 2’s loyalty mechanic.

    Sudden but inevitable betrayal

    Creative Assembly are experimenting with ways to keep the game interesting when your power as a faction has reached critical mass. The clean-up phase has always been a weakness of the series, the point in the game where you can’t be stopped, and the road to victory looks a lot like clicking ‘auto resolve’ over and over again. Part of this will be an expanded reputation system where your deeds throughout the entire campaign are remembered: brutality towards one enemy will be factored in by the others you might face, meaning that you’ll face increasingly violent opposition even from enemies who you otherwise outnumber, or alliances of necessity formed in the face of your rolling war machine. Likewise, internal politics can lead to your faction facing outright civil war when power vacuums form. It all sounds very appropriate to the period. The Romans had a bit of a problem with uppity generals crossing important rivers, don’t you know.

  18. #1567
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    Total War: Rome II - Battle of Teutoburg Forest Walkthrough

    Video:

    http://uk.gamespot.com/total-war-rom...lWarRomeIiBatt

  19. #1568
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    Não acredito que ninguém viu o vídeo?!? Jogo tá prometendo ser muito pica! Vejam!

  20. #1569
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    Citação Citando Matanza Ver mensagem
    Não acredito que ninguém viu o vídeo?!? Jogo tá prometendo ser muito pica! Vejam!
    vou ver quando chegar em casa...

  21. #1570
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    Que video foda pqp, esse jogo vai ser foda demais.

  22. #1571
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    Pelo video parece ser muito bom.
    Verdinhas procê!!!

  23. #1572
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    Citação Citando Matanza Ver mensagem
    Total War: Rome II - Battle of Teutoburg Forest Walkthrough

    Video:

    http://uk.gamespot.com/total-war-rom...lWarRomeIiBatt
    *suspira, abre a carteira*

    tá bom, quanto?

    piadas a parte, se eles melhoraram os gráficos, melhoraram a parte de política (a pior coisa que tem nos Total War é você ser traído por um país que você ajuda a 1000 anos) e a resposta das unidades aos comandos, eu compro na hora.

  24. #1573
    Membro Avatar de Matanza
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    TRAILER NOVO!


  25. #1574
    Membro Avatar de Matanza
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    ninguém olhou????

  26. #1575
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    Citação Citando Matanza Ver mensagem
    ninguém olhou????
    eu vi, achei bacana o mapa grande atual...

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